Pokorný či arogantný predajca ? Čo je lepšie ?

Pokorný či arogantný predajca ? Čo je lepšie ?

Jedna z vecí, ktorú som sa naučil v roku 2016 je, že si STÁLE nechajte pokoru. Ale aj sebaúctu. Čo tým myslím ?

Možno ste už čítali knihy od Dale Carnegieho, či už jeho najznámejšiu – Ako vychádzať z priateľmi a pôsobiť na ľudí alebo niektorú inú. Všade sa píše, že máte s ľuďmi vychádzať čo najlepšie. 100% súhlasím.

Je tu ale druhá stránka mince. O tej sa v knihe nepíše. A to tá, že na to všetko potrebujete byť parádne vyspelí a mať poriadne veľké sebavedomie, aby ste „nakladačku“ od niekoho zniesli. A zanechali si sebaúctu.

Poviem vám takto. Stále som sa snažil byť za slušňáka. A v základe na tom ani nevidím nič zlé. Práve naopak. Boli však obdobia, keď proste ten tlak z druhej strany bol tak veľký, že ma viac ubíjal ako pomáhal. Bolo to na nervy.

Dokonca často krát, kedže to nebolo autentické, sa ani „koflikt“ nepodarilo urovnať. Druhá strana si trvala na svojom a nefungovalo to. Možno to poznáte…

Snažíte sa za každú cenu ale proste vidíte, že to nejde. Možno to len neviete alebo vás človek trafil v nálade, v ktorej byť diplomatický je akurát neprekonateľne tažké. Pointa je, že druhá strana len ubíja Vaše sebavedomie a vy sa cítite horšie a horšie.

Bavili sme sa o tom aj na seminároch, že čo taký čas. Čo spraviť. Moja odpoveď je, že stále robíte najlepšie to čo viete. A to robí každý jeden. Ale keď v dotyčnej chvíli ten tlak je už únosný, stojte za svojim stanoviskom.

A to vôbec nemyslím, že by ste sa mali s niekym automaticky hádať. Proste len s kľudným hlasom povedzte: Nie, toto sa mi nepáči; alebo: Nie, prepáčte ale nemám z toho dobrý pocit; alebo: Nie, už to preháňate.

Naozaj sa to všetko dá bez toho, aby ste sa s niekym hádali. Často len človek SKÚŠA, kde máte hranice. Ak ale poviete NIE, zrazu vidí, kde ta hranica je. Môže sa kľudne stať, že s takýmto človek budete mať ešte lepší vzťah ako ste mali. Ak je to váš známi alebo kamarát…

Ak je to v obchode, ľudia si vážia úprimnosť o to viac. Preto to hovorte pokorne, pre dobro oboch strán. Nie ako nejaký arogantný hajzlík 🙂 Aj keď sa druhá strana na začiatku môže zdať čudná alebo odstrčená, pamätajte: Vy len si nechávate svoju sebaúctu. Nehovoríte nič zlé, len proste je správanie druhej strany už neúnosné a ponižuje, či uráža vás to.

Toto som si veľmi uvedomil v obchode. Kedže ako som spomínal, za deň mi cez ruku prejdu doslova (bez nadsázok) stovky, niekedy TISÍCKY ľudí, tak je toto veľmi dôležité. Nemusel som sa ABSOLUTNE hádať. Len s kľudným hlasom som povedal to, čo si myslím.

Ak pracujete v obchode, je to pre Vás životne dôležitá vec. Svoje správanie musíte prispôsobovať. Ak vám niekto bude hovoriť, že máte byť na ľudí stále milí, kruto povedané klame. Niekto s veľkým sebavedomím proste ustojí aj hodinovú spŕšku nadávok a zostane chladný.

Niekto po piatich minútach, už má sebavedomie malé ako špendlíková hlavička. Samozrejme, že keď odíde z takého stretnutia, či obchodu, tak jeho nadšenie pre prácu bude na bode mrazu. Ale ak povie svoj názor, tak sa cíti lepšie.

Rastie sebaúcta a z mojej skúsenosti môžem povedať, že z 95% si druhá strana uvedomí svoje chovanie a vznikne z toho buď: príjemný koniec alebo príjemný obchod. Verte či nie, je to tak.

A ešte raz na záver zopakujem. Sebaúcta a svoje postavenie môžete povedať aj slušne, milo a dokonca aj s úsmevom na tvári 🙂 Bez hádky, nadávok či arogancie. Skutočne.

To bolo môj ďalší AHA moment z roku 2016, kedže zo začiatku som chodil domov často ako zbitý pes. A keď nie, tak pár hodín naozaj trvalo, dokedy sa mi sebavedomie aspoň TROŠKU zdvyhlo. Po tom ako som si uvedomil svoju hodnotu, je to skvelé.

Z času na čas sa musím stále prekonávať 🙂 A posúvať svoje hranice diplomacie… ale o tom to je! To je na obchode si myslím to krásne.

Ak máte aj vy nejakú skúsenosť čo vám funguje/nefunguje prípadne by ste radi niečo doplnili, napíšte mi dole do komentárov. Ak sa článok ľubil, potešíte ma ak mu dáte jeden like 😉

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *